FANTASTISK HELG

Denna helgen var det debut för min prostatabil den fick åka med mig hem till Karlstad på fredag em.
Den väckte stor uppmärksamhet på lördagen utanför Coop Forum i Kristinehamn. Kenneth och jag informerade om problemet prostatacancer delade ut information sålde blå bandet pins och samlade in pengar till vår forskningsfond. Jätte lyckad dag sålde slut på pins och fick in mer än 1000:- till fonden
Sen var nästa uppdrag att delta vid en minnes tävling som Forshaga Jakt och Skytteklubb anordande för Gunnar som startade upp Proliv Wermlandia. Jag och vår ordförande Hans åkte dit i dag tidigt.
Vi fick ett fantastiskt bemötande, de köpte blåband pins som varje deltagare fick samt inför tävlingen röstades det om att i stället för att skjuta om prispengar skulle hela överskottet skänkas till vår förrening. Att höra det rungande ja från samtliga kändes väldigt mäktigt. När sen en ung kille kom fram och la ner 1000:- i insamlingsbössan fanns det inte en chans att hålla tårarna tillbaka. Det är så stort och det ger mig kraft att jobba ännu hårdare för att lösa detta. Vi måste få tillgång till den bra vård som finns om vi kommer i tid. Det är ju faktiskt en botbar sjukdom om man kommer i tid.
När jag nu skriver detta så trillar tårarna, jag känner en så stor tacksamhet till alla som vill hjälpa till.
Men vi behöver bli fler som sprider budskapet. Så kom igen nu tänk på era söner
Bli medlem i våra förreningar och till er som inte har koll på PSA värdet se till att ta ett prov det är livsviktigt

Kommentarer
Postat av: Rocki

Hej Håkan!

Trevligt att höra att arbetet går framåt. Du måste lägga till information och pg nummer under dina inlägg. Jag har länkat till dig men ser nu att det är bökigt att hitta info.

Hälsningar och lycka till!

Rocki

Svar: Hej Rocki vem du nu är. Jag för står inte riktigt hur du menar. Du kan väl utveckla detHa en fin kväll
Håkan
Håkan Florin

2013-05-27 @ 08:34:52
URL: http://rockibarocki.wordpress.com
Postat av: Rocki

Jo, jag menar att du ska ha information om föreningarna och var man kan betala in pengar lite mer tydligt på din blogg. Kanske avsluta varje inlägg med postgironummer och så vidare.

Svar: Ok bra tanke. Den här bloggen har ju varit min privata kanal och har inte haft så många läsare. Har mest haft den i kontakt med media så att de kan läsa på vem jag är och vad jag står för. Och så är det så bra att skriva när man har tunga stunder
Håkan Florin

2013-05-28 @ 00:00:32
URL: http://rockibarocki.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0