STRÅLENHETEN

Kände mig inte speciellt kaxig inför besöket på strålenheten. Det skulle göras en datortomografi och då sättas kateter för att kunna spruta in kontrastvätska i urinblåsan. Var riktigt orolig för katetersättningen har ju gjort det en gång förr men då sov jag. Det var vid operationen. Känns pinsamt att ligga med byxorna nere och att  någon ska stoppa en slang i pillesnoppen och så var jag rädd för att det skulle göra ont.
Men det gick väldigt bra skönt att mötas av människor med glimten i ögat. Väldigt proffsigt bemötande överhuvudtaget.
Sen var jag även orolig för att jag inte skulle bli sjukskriven under behandlingen. Det hade inte fungerat, jobbet är stressigt och många tunga lyft och framförallt många kundkontakter där jag förväntas vara glad, trevlig och serviceinriktad. Men det var inga problem med det heller.
Nu blir det tillbaka till jobb ett par veckor 24/10 börjar det, då ska cancern dödas för gott.
Som vanligt ha koll på PSAVÄRDET och bli gärna medlem i vår förrening www.prolivwermlandia.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0