KONTORET

Nu har jag gjort ännu en dag på kontoret. Jag träffar så många människor. Idag kom det fram en i mina ögon ung man hade en kille i en kärra och en tös på kanske 4-5år med sig, han stoppade i en större slant i bössan och sa " Det här vill jag stödja för någon prostata har jag inte". Jag tittade och sa så ung, jag är 53 år och blev opererad för ett år sen. Han hade heller aldrig känt av sjukdomen och hade inga bekymmer efter ingreppet. Då blir det ännu viktigare att få våra beslutsfattare att förstå att vi måste få en allmän kontroll. 
Så här är det, det är en sjukdom som inte ger symtom när den går att bota, och det finns botande vård att få om man drar en vinstlott och kommer i tid.
Vi måste få dessa människor som bestämmer att tänka om. Det är inte en sjukdom som bara drabbar äldre män. 
Snälla sluta nu med lotteriet, vi män förkänar att få en god prostatacancervård. Det börjar med en allmän kontroll, då skulle ni dessutom sparà en massa resurser.
Jag avslutade dagen på Bishops med 2 goda vänner. Vi tog ett par öl och när vi skulle gå, ropade en för mig okänd man mitt namn och gav mig denna att stoppa i bössan.
Det lönar sig att alltid ha arbetskläderna på. 
INNAN VI I FÖRENINGEN FÅR ORDNING PÅ BESLUTFATTARNA, FÅR NI HA KOLL PÅ ER SJÄLVA GUBBAR. ELLER MÄN ÄR VÄL ETT BÄTTRE UTTRYCK, GÄRNA FRÅN 45 ÅRS ÅLDER.
GÅ MED I VÅRA FÖRENINGAR VI JOBBAR FÖR NÄSTA GENERATION.
www.pcfvärmland.seq
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0