BILTEMA

 
Kände att jag skulle behöva byta miljö några dagar. Så på cykeln och åkte ut till Biltema, fick tag i chefen, det var inga problem. Så i tisdags var det debut. Det går in väldigt mycket gubbar på Biltema, så många ögonpar såg budskapen på kärran. Det ramlar in lite slantar till forskning och jag säljer en del också. Kändes bra så jag har precis kommit hem efter en till dag där.
Det fungerar bra med kärran det blir ett fint litet bord, lite trångt blir det men helt okej. Ska försöka fixa ett broschyrställ som jag kan hänga på cykeln så blir det lite mer utrymme.
Det blir en hel del bra samtal, idag tror jag att 3 st går och testar sig. Hade även ett samtal med en som väntade för länge. Han sökte när han började kissa blod, kom in med 1800 i psavärde och en spridd cancer.
Tänk om vi kunde få en allmän screening så slapp det bli så här. Nu hade han väl svarat bra på hormonbehandlingen men det går ju inte att bota.
Gå iväg i tid gubbar. Prostatacancer ger inga symtom medans det är en botbar sjukdom, så iväg nu och ta ett psaprov. Det är bättre att veta än att inte veta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0