VÄNTAN

Nu händer det inte speciellt mycket i mitt liv. Njuter mest av att ha egen tid som bara jag bestämmer över. 
Planeringen av septemberkampanjen  pågår ju men det är inget som stressar speciellt mycket, vi har ju gjort det i 2 år så det finns ju lite rutin nu och många kontakter.
Men vi väntar på sammanställning av statestik som visar antalet nyupptäckta prostatacancerfall i Värmland. Rykten säger att det kan bli en fördubbling mot föregående år, är det så blir det kvittot på att föreningen gör ett bra jobb. Sen väntar vi på utvärderingen av Stockholm 3 studien, det kanske kan ge oss den efterlägtade screeningen. Hoppas nu att socialstyrelsen tar detta till sig, Göteborgs studien visar ju samtidigt på minskad dödlighet med 50%. Det är dags att våga ta steget nu.
Annars består mina dagar av att sitta på kontoret ett par timmar. Där försöker jag få männen att förstå vikten av att komma i tid. Enda sättet är att ta ett PSAPROV för cancern ger väldigt sällan symtom, när den är botbar. Jag försöker även få de drabbade som jag möter att förstå vikten av att bli medlem i våra föreningar.
Man behöver inte jobba så aktivt som jag, men själva medlemskapet är viktigt. Det påverkar ekonomin dels för lokalföreningarna men även nationellt med statsbidrag som baseras på antal medlemmar. Har ni vägarna förbi Soltorget i Karlstad så kan ni lägga en slant till forskningen eller bara säga hej. Är oftast där mellan 11-13 om det är fint väder och att jag inte har något annat för mig.
Hoppas vi ses och uppmana alla män 45+ TA ETT PSAPROV
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0