NEDRÄKNING

Nu har nedräkningen börjat på riktigt. 8 arbetsdagar kvar, 11 juni gör jag sista dagen. det känns som det är början på något spännande. Jag vill ju så gärna jobba med frågor som rör Sveriges vanligaste cancer. Kanske öppnar det sig möjligheter nu, vi får se.
Om inte annat så får jag ju mer tid till det i Värmland. Ser framför mig att vi åker ut till företag och har föreläsningar i ämnet. Vi är ju inga medicinska experter, men vi är experter på hur det känns att vara prostatacancer patient.
Det är ett svårt besked att få och alla reagerar olika, jag blev väldigt utåtriktad. Det är naturligtvis mitt sätt att bearbeta det trauma som det är att få cancerbesked. Det behöver man inte vara proffesionell hjärnskrynklare för att förstå.
Men det är kul det här. Får så mycket goda vänner, nu kanske alla ICA butiker i Värmland vill haka på det som ICA spara gjorde förra hösten.
Nu måste jag snart till tåget för sista arbetsdagen den här veckan. Sen väntar en helg i Prostatacancerns tecken. I morgon är det möte med landstingets SVF grupp, sen väntar Gunnarskogs marknad på lördag.
Där ska vi värva medlemmar och uppmana gubbarna att ta PSAPROV DET RÄDDAR LIV.
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Prostatacancer - har läst dina inlägg, kämpat och känt igen så mycket. Men varför är det så mycket reklam som poppar upp hela tiden - är sidan kanske sponsrad? För mig med cancersjuk make är det bara rena fakta som gäller - ingen reklam...

Svar: Tyvärr kostar det pengar att ha en reklamfri blogg. Det har inte jag råd med.Kul att ni läser, det är jag tacksam för. Hoppas reklamen inte stör för mycket.
Prostatalös

2015-05-30 @ 00:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0