HAMBURG

Har precis kommit hem från 2 dagar i Hamburg. För mig som bor i värmlands skogarna tog det 4 dagar, men det gör inget. Det har tankats kunskap alla dagarna. Känns väldigt bra att mitt engagemang uppskattas på centralnivå.
Nu är ju inte flygresor det som jag tycker bäst om, men har man chansen att få tillbringa 2 dagar med så mycket kompetens är det värt det. Målet var att besöka Martinikliniken i Hamburg. De gör inget annat än behandlar Prostatacancer, så det är klart att det blir en bra verksamhet. Nog är det så att man behöver göra ganska många operationer/ år för att kunna göra ett bra jobb. I vår grupp var det 3 urologer med så det blev en del bra frågeställningar. Bla hur kvaliteten mäts. Jag fick i alla fall lära mig mycket.
Men det fanns ju tid för annat också. Det som jag är bra på, här klädde jag upp en vacker flicka som jobbade på flygresan ner. En manlig kollega till henne tror jag kommer att ta ett PSA-prov. Så lite arbete utförde ju även jag.
Sen fanns det ju tid till att lobba för mig själv. Jag vill ju jobba nationellt med att synliggöra prostatacancer, det är väl där jag fungerar bäst. Det är ju viktigt med olika grupper och kvalitetssäkringar, men jag är nog bäst på gator och torg. Dag 2 kom det en spontan fråga från en av urologerna, har du en hel garderob med sådana kläder. Vad svarar man på det, " Ja det har jag". Det känns rätt för mig.
Det var en väldigt lärorik resa för mig. Det finns plats för fler som vill jobba hårt för den här saken, det är bara att höra av sig. Det är kul att hjälpa andra.
Gå gärna med i våra föreningar i Värmland är vi 336 nu men vi borde vara många fler. 
GÅ MED TÄNK PÅ ERA BARN OCH BARNBARN det är dom det gör skillnad för
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0