VECKA 3

Då är snart vecka 3 av vår kampanj över. Tyvärr regnade större delen av vecka bort. Men det är inget som går att påverka. Vi kanske ska tänka om till nästa år och planera för fler inomhus aktiviteter.
Men jag hann med att träffa några äldre före detta styrelse medlemmar, som är öppet kritiska till vilka beslut vi fattar och hur vi bedriver föreningens verksamhet. I deras tycke har vi för dålig medlemsvård, det kan de ha rätt i men föreningen blir inte bättre än medlemmarna gör den. Jag fick förklara att mitt fokus är att synas på gator och torg, och därmed tidig upptäckt av prostatacancern på yngre män där det finns möjlighet till botande behandling.
Sen fick jag även säga att om de är så kritiska får de väl hitta en alternativ styrelse som jobbar som de vill, jag ställer gärna min plats till förfogande. Det är gött att få säga vad man tycker.
I måndags var jag på strålenheten för ett första samtal om att starta en samtalsgrupp. Det känns som en självklarhet att ställa upp.
Sen bar det av till Stockholm på torsdagen för en en dagars regionkonferans på kansliet, det blev en givande dag.
Hoppas att kampen mot prostatacancern fortsätter att utveckla sig i samma snabba takt som det gör nu. Då kommer vi snart att uppnå ett mål allmän screening.
Till slut kom det fina vädret. Vi fick 2 fina dagar utanför ICA MAXI BERGVIK, vi sålde mycket lotter och även övrigt. Värvade 2 nya medlemmar och många bra samtal. Fick säkert minst 10 st att lova gå till vårdcentralen och ta psaprov. Statistiskt räddade vi minst ett liv, det känns som en bra och meningsfull sysselsättning.
Totalt sett en bra vecka trots regnet. Ser man det så. så är det lätt att skita i den omotiverade kritiken från sådana som inte bidrar med något annat än gnäll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0