landstinget

Fick i går kväll svar från landstingspolitiker och ett löfte att titta på problemet.
Ett steg i rätt riktning. Det måste till en politisk vilja och resurser för det kommer initialt att kosta en slant men på sikt är jag övertygad att det blir samhällsekonomist lönsamt.
Åter igen får jag återvända till min bästa referens min egen kropp.
Jag har så här långt belastat sjukvården med 2 läkarbesök på vårdcentral, 4 läkarbesök på urologen, 3 besök hos uroterapeft, 4 psaprov 3 gummihandskar med vaselin ,ca 15 urinpåsar,ca15 blöjor, 1 prostataoperation och 2vårddygn på sjukhus. Totalt blev det 5,5vecka sjukskriven varav arbetsgivaren stod för 2.
Det måste ha varit billigare än att hålla mig i liv i 10-15år med diverse behandlingar om cancern hade fått sprida sig.
Och något som inte går att värdera i pengar ALLT LIDANDE JAG SLAPP.
Ha en bra dag nu åker jag till jobbet och tjänar pengar så jag kan bidra med mer skatt till vården.
SÖK I TID
Håkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0