Års kontroll

Jaha nu närmar det sig. I går kom brevet från landstinget, en enkät om hur det går med kissandet och en om pillesnoppens status. För mej har det gått fantastiskt bra på båda områdena så det var bara att kryssa.
Sen var det en remiss till lab om psa provet. Nu blir det nervös väntan, med den här sjukdommen kan man inte ta något för givet. Hoppas på fortsatt omätbart psa. Blir det något annat får vi ta tag i det då.
Har man en gång blivit cancerpatient så finns det alltid en oro att det ska ta omtag. Det är lite mer komplicerat än ett benbrott det läker ju och sen är man frisk.
Men 11.30 om 3 veckor vet jag. Väntan är nog värst.
Jag ser att en del läser min blogg, hoppas någon av er har glädje av att jag delar med mig av mina erfarenheter. För mig är det en del i att bearbeta mitt cancer trauma.
För en vecka sedan träffade jag en medbroder som levt 10år sedan operation och klarat sig, anses nu frisk. Det var skönt att få veta att det går att bli friskförklarad.
Synd att det är så få som går ut öppet i det här ämnet vi är ju så många.
Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0