Nwt i dag

I dag satte man nästa frukosten i halsen. Nwt hade en artikel om prostatacancer idag. Det är så tragiskt att läsa om folk som kommer försent. Och särskilt när det beror på distriktsläkare som inte fattar att det är viktigt med psaprov. Säger att det inte är nödvändigt, skapar bara oro. Det gör mig ARG,FRUSTRERAD,LEDSEN.
Hoppas att alla allmän läkare läser denna artikel och fattar att om man ber om ett prov så ska de informera om risker enligt socialstyrelsen och sedan ta provet. Fast jag tycker att de ska uppmana alla över 50år att testa sig.
Hoppas att det kommer nya riktlinjer från socialstyrelsen snart så det slipper bli fler sådana här fall.
Prostatalös som hade tur att träffa rätt läkare
Håkan

Kommentarer
Postat av: Paulina

Tusen tack för att du kommenterade på min blogg! Följer gärna din resa och på så sätt lär mig mer.

2012-04-21 @ 23:39:46
URL: http://pauislife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0