Psa prov

Då var blodet lämnat. Hoppas nu på ett omätbart värde. Det vore fantastiskt när allt annat har gått så bra.
Livet flyter på och har fått nya arbetsuppgifter på jobbet och därmed högre lön. Jag älskar livet och att leva, hoppas verkligen att inte den här sjukdomen ska ta omtag och förstöra för mig. Cancer är en skitsjukdom i alla dess former.
Jag tänker på alla som drabbas. Bara i protsatacancer 1 gubbe i timmen( otroliga siffror men tyvärr sanna).
Nu försöker jag få Proliv wermlandia(prostataföreningen i värmland) med mig om att bli lite mer offensiva.
Jag vill ut på gator och torg i Karlstad och lyfta frågan och dela med mig av mina erfarenheter. I samband med det värva medlemmar och samla in pengar till forskning. Hoppas de är positiva till det annars får jag väl pröva andra vägar.
Jag kommer att fortsätta propagera för att ta ett psaprov för att få veta. De som hävdar att psaprovet är för trubbigt får väl tycka det. I mitt fall var det i alla fall en första indikation och nu är det detta läkarna stödjer sig på om cancern tar omtag eller inte.
Jag ser inga alternativ men med mer forskning kanske det kommer. Hoppas det för min grabb är ju i riskzonen.
Hoppas ni får en bra dag där ute och tar vara på dagen
Håkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0