Väntan är värst

Nu är det 8 dagar kvar innan jag får svar på om jag är frisk eller sjuk. Väntan är jobbig, här borde det gå att snabba på.
Fast jag är nog för otålig, jag mår ju bra och har en lyckad operation bakom mig. Svårt att fatta ibland att det snart gått ett år sedan jag blev opererad.
Nu ska jag ut på stan och debattera prostatacancer när det blir fina dagar och jag känner mig stark. Hoppas få till en lösning så jag kan göra det i Proliv Wermlandias namn (vi jobbar ju för samma sak) annars får jag ta det som privatperson. Det är viktigt att tala om problemet, SVERIGES VANLIGASTE CANCER, det finns ju botande behandling bara man kommer i tid. En del får biverkningar och en del blir helt friska som jag(hoppas det är så).
Jag vet att man kan få återfall men en del blir ju helt botade och dit vill jag höra.
Oavsett vad som händer så ångrar jag inte PSA provet min cancer var på väg att sprida sig så den var tvungen att tas bort.
Det behövs resurser till forskning så vi gubbar inte ska behöva dessa svåra val som det är idag. Men då krävs det att vi som är drabbade inte gömmer oss utan vågar komma ut och debattera.
Jag ser det inte som skammens sjukdom( som VF skrev i en artikel) det kan aldrig vara skamligt att bli sjuk även om det sitter mellan naveln och knäna på en gubbe.
Psa screening kan rädda liv och lidande det är jag övertygad om.
Ha en bra dag
Håkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0