PROSTATACANCER KAMPEN GÅR FRAMÅT

Nu har det hänt Vi är DUBBELT så många som kör hårt för att visa på problemet med prostatacancer. Har fått en ny kompis Kjell-Owe i rottneros vill samma sak som jag. Sprida budskapet att det är viktigt att psa-testa sig så man kommer i tid. Att komma i tid är helt avgörande om man ska få en botande behandling. Sen ska det nämnas att man blir botad från cancern så kan det medföra biverkningar svåra för en del ( har skrivit om Kalle i bloggen, han har det inte lätt) Men man kan också som jag klara sig utan biverkningar, sen finns hela spectrat i mellan.
Men vi blev i alla fall av med cancern. Att leva är ju inte så dumt det heller, det andra alternativet känns inte så bra.
Sen finns alltid risken för återfall som för kenth, och varje gång ett nytt psaprov ska tas( och tyvärr vänta på svar flera veckor) känns det inte bra. Men så är livet som cancerpatient.
Vi är väl alla överens om att det behövs mer pengar till forskning,så att man kan avgöra vem som behöver operaras eller inte.
Så var är NI, gör som jag ta en bössa i handen och gå ut där ni bor, då kommer det in pengar. Jag vet, för jag har gjort den resan också.
Nu ska vi VÄRMLÄNNINGAR sätta fart på det här. Häng på hela Sverige då kan inte socialstyrelsen stå emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0