PROSTATACANCERFONDEN

Varför  är vi så få som går ut öppet och pratar om sjukdomen. Jag har svårt att förstå det, jag får så mycket positivt respons när jag är ute och samlar in pengar. Och pengar kommer det, nu måste jag byta bössa igen nr 9 är nästan full. Skulle tro att jag närmar mig 12 000:-
Jag tror att enda sättet att få till en allmän kontroll(pappografi) är att vi syns och hörs. Vi har ju en speciell månad (september) då arrangerar min lokalförrening en prostatacancervecka, det är bra men en Gubbe i timmen får cancerbesked året runt. Det måste bli mer diskussion om problemet, det är ju Sveriges vanligaste cancer.
Vi är ju 75 000 st som lever med dignosen. 10% 7500 st borde orka göra något för sina medbröder och framförallt för sina söner. Det är så jag tänker ,min grabb är 25 år nu, och kan jag offra lite fritid för att han ska få det bättre när det är dags för han att kolla prostatan så är det väl inte fel. Och inte skäms jag för att jag blev sjuk heller, men tacksam för att jag får leva vidare.
SLUTSATS
JAG KÄNNER MIG ENSAM DÄR UTE KOM UT UR GARDEROBERNA GUBBAR OCH HJÄLP TILL
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0