DET GÅR FRAMÅT

Händelserik vecka. I tisdags var jag till MSB och pratade om prostatacancer och psaprov det blev bara 5 som kom men det var intresserade grabbar. Sådana diskussioner som uppstog där skulle det vara på alla lunchraster,det behöver pratas om problemet.
I onsdags fick jag ett telefonsamtal från en urolog, kan inte betätta om innehållet än, men det kan bli ett riktigt genombrott i kampen mot prostatacancern.
I fredagens Värmlands Folkblad gick det att läsa om min medbroder Kjell-Owe i Sunne han fick en stor artikel i ämnet publicerad. Rubriken på förstasidan "Tidig upptäckt räddade hans liv" så nu är vi 2 som kör hårt i Värmland det kommer att hända mycket under 2013.
 
I går lördag tog jag min bössa med mig till Mitt i City igen för att under helgen nå 20 000:- det fattades drygt 300:-
Där kom det en som också är drabbad och la i den första femhundrigen, och så fick jag en klapp på axeln.
Då var det inte lätt att hålla tårarna tilbaka. Jag offrar ju en hel del tid på det här, fast offrar är fel ord, jag får så mycket tilbaka.
Nu blir det att sätta upp nya mål ha en riktigt fin fortsatt helg
Glöm bara inte att uppmana alla att ha koll på psa värdet. DET ÄR LIVSVIKTIGT 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0