DET BÄSTA OCH SÄMSTA IGÅR

Det bästa som hände i går
Jag kom på att man kunde sända en hälsning gratis på en storbilds reklam.
Då fick jag chansen att tacka alla generösa givare som hjälpt till skulle tro att det är runt 9000:-
 
Det sämsta var när jag fick svar från KD på mitt mejl om pappografi. De brukar ju hänvisa till sos men den här tales personen gjorde något annat, man el kvinna framgår inte. Jag citerar delar av mejlet.
 
När det gäller cancer i prostatan är det inte säkert att den kommer att utvecklas till en allvarlig sjukdom. En specialit, en urolog förklarade för mig att"alla män kommer att utveckla någon form av cellförändringar, cancer, i prostatan om de får leva tillräckligt länge. Det är en åldersförändring. För en del kommer det tidigt, för andra skulle det krävas att de lever tills de blir över 120år. Men det är bara ett fåtal som riskerar att dö i sjukdomen. Slut citat
 
Vad svarar man ( fåtal=2400 ) Jag blir arg och ledsen att det finns sådana åsikter.
Skrev tillbaka "Hoppas din urolog har slutat för han är livsfarlig för oss gubbar mellan 50-65år sen borde han/hon(tycker man ska tala om vad man heter när man för fram en organisations åsikter) läsa på lite mer, hänvisade till min blogg, och att jag troligtvis inte fått uppleva min 70 års dag men hans/hennes synsätt.
Det är inte undra på att vi inte har en pappografi.
Budskapet är fortfarande  " begär ett psa det kan rädda liv och undvik dårar inom vården"
Nu ska jag samla in mer pengar det behövs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0