Bra helg

Nu är det dags att lämna in bössa nr 5 för räkning, den är i stort sett full vikt 1,5 kilo. Men det bästa är alla intressanta människo möten. Budskapet sprids sakta men säkert, vill man veta så be distriktsläkaren om ett PSA-prov. Om läkaren är av den sorten som tror att det syns på utsidan om man har prostatacancer, så byt läkare.
Vill du ändå ha din doktor kvar så läs info från socialstyrelsen, tycker du fortfarande att det är bättre att veta så får ingen läkaren neka dig ett prov. Provet räddade i alla fall mig. Annars kunde det gått som för en ung mans pappa, han kom försent och dog 67år gammal. Hade vi haft allmän screening kanske han hade levt idag.
Det är så tragiskt. Sådana samtal gör att motivationen till att sprida budskapet " Ta ett psa prov gubbar" känns väldigt viktigt. Så jag fortsätter kampen.
Måste jobba i morgon men på tisdag är jag ledig igen. Då går bössan och jag ut på stan igen.
Ha det bra där ute och ni som är drabbade våga prata om er sjukdom det hjälper andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0