trött på distrikts läkare

Inte alla men det finns fortfarande sådana som inte tar problemet prostatacancer på allvar. Fick höra en helt otrolig historia idag en man 56 år med ett psa på 13.2 där distriktsläkaren tyckte han kunde avvakta till hösten. Jag tror inte det är sant. Nu stog han på sig och har en tid på urologen i början på juli. Håller tummarna. Nu vill jag inte höra mer sådant om en man vill ha ett psaprov utfört så är det läkarnas skyldighet att skriva en remiss till labb och är provet över 4,0 ska de skriva en remiss till urolog det finns det klara riktlinjer för( ska det vara så svårt att fatta). Det syns inte utan på om man har prostatacancer, jag såg lika frisk ut innan operationen som jag gör nu, som prostatalös. Jag blir arg,frustread och ledsen av att höra dessa historier.
Men nog om detta nu ska snart bössa 5 redovisas, det är nog en dryg tusing till i den. Tack alla generösa karlstads bor.
Ha det bra

Kommentarer
Postat av: Lennart

Hej
Kan instämma vad gäller distriksläkare. Fick problem med feber och ont i magen. Läkaren gissade att det var prostatainflammation och gav en veckas antibiotika. Inte blev det bättre. Akuten bra läkare och undersökningar. Kontstaterade spridd cancer som nu hormonbehandlas.

Detta kunde kanske distriktsläkaren kollat tidigare då jag varit där flertal gånger för besvär men inget psa prov.

Så dröj inte utan se till att få ett psa prov taget innan det är för sent

Lennart

Svar: Trist att höra hoppas behandling fungerar.Det är ju så oerhört viktigt att komma i tid. Jag hade ju turen att göra det, därför är jag ute och samlar in pengar till forskning. Mitt sätt att betala tillbaka lite
Håkan Florin

2012-06-27 @ 19:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0