Det gör ont att läsa, inte lönsamt att rädda liv

Var tvungen att kommentera en artikel i österbottens dagblad(tror jag det var)
Jag tycker det måste bli slut på resonemanget att screening inte är lönsamt.
Är det inte lönsamt att jag får fortsätta leva???? Jag tycker det är värt det i alla fall.
Och pratar vi kronor och ören så har samhället gjort en vinst på mej. Så vad är problemet.
Jag tycker alla gubbar över 50 ska kallas till psaprov (naturligtvis frivilligt). Det är ju bara ett enkelt blodprov sen är det upp till urologerna att bedömma vad ska göras.
Tyvärr tror jag problemet är pengar, det kan bli för många liv att rädda. Prata pengar och liv tycker jag är syniskt.
Även ni beslutsfattare(om ni är män) är i riskzonen, tänk på det.
Vill ni veta ta ett PSAPROV. Även om det blir biverkningar så måste ju livet vara viktigast. Det kan ju gå riktigt bra också. Har min egen kropp som referens.
Ta vara på dagen
Håkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0