MÅNGA TANKAR

I dag är det många tankar i huvudet. I morgon kl 15.00 får jag svar på psa efter 1,5år, det är mycket som behöver ändras det här är en sådan sak. Det är 14 dagar sen jag lämnade blodet jag skulle vilja ha snabbare svar. När man är cancerpatient får man så bråttom, man vill ha svar. Är jag sjuk eller frisk????
Får jag svaret psa omätbart, vilket jag tror och hoppas, så är det bara att gå vidare. Och vänta på nästa koll.
Jag har ju inget emot att de har koll på mig, det är ju det jag vill att de ska ha på alla. Men väntan på svar är JOBBIG.
Får man ett besked att psa börjat stiga är det kamp emot cancern igen som gäller. Jag tänker då inte ge upp.
Kampen mot myndigheter att vi ska ha en allmän kontroll ger jag heller inte upp.
Det är sakta på väg åt rätt håll. Det pågår ett utbyte av erfarenheter på forumet på sidan http://www.prostatacancer.nu  och även på facebook är det en del aktivitet. För mig är det livsviktigt att få uttrycka mej i tal och skrift. Det är min mentala ventil.
Cancern har inte bara varit negativ för mej, det har givit mig ett engagemang i kampem mot prostatacancer. Har fått många nya vänner allt från Överkalix till Ystad.  Riktiga vänner som förstår för de har gjort resan själva. Men inget fall är det andra likt, jag har väl så här långt klart mig väldigt bra. Det är jag tacksam för och betalar tillbaka med att offra min fritid till KAMPEN MOT PROSTATACANCER.
Nu har jag fått ut lite tankar det är bra.
Ta nu hand om er och har ni inte kollat så gör det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0