SUNNE MARKNAD

I går var jag på Sunne marknad med Kjell-Owe och en del andra från Proliv Wermlandia. Det blev en mycket givande dag sålde alla blåbandet pins vi hade med 115 st + lotter och samlade in lite pengar i bössan.
Fick många bra samtal och fick sprida budskapet. Det var väldigt mycket folk.
Sen var jag tvungen att åka till Charlottenberg på kvällen. På perongen satt det en som jag tyckte var bekant, men jag var inte säker. Men han kom fram och hälsade det var han som höll i kniven när jag blev av med cancern.Vilken kille, jag känner en så fantastisk tacksamhet till honom. Hur tackar man en som räddat livet på en. Jag gjorde det tackade honom men det känns som att det inte räcker. En så fantastiskt duktig yrkesman, kunna skära så bra, dels ta bort en T3 tumör och ändå rädda nerver så att allt fungerar.
Jag förstår att jag har haft en fantastisk tur, så här långt. Träffade en distriktläkare som utan argumentation tog psa prov, och sen en av de bästa urologer som finns.
Att få stanna på jorden av en slump, det är det som driver mig i KAMPEN MOT PROSTATACANCER. Så får det inte vara. Alla måste bli erbjudna att ta ett PSA-prov.
Blir ni inte erbjudna så kräv ett, det får ingen distriktsläkare neka er. Så är det, står i socialstyrelsens riktlinjer.
Forskningen går framåt och det är bra. Vill ni vara mer uppdaterade så lägg till mig som vän på Facebook, där lägger jag upp alla länkar jag hittar. Det kommer intressant läsning flera gånger i veckan.
Slut för i dag
Sköt om er där ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0