EN BRA START PÅ PROSTATACANCERMÅNADEN

Vilken härlig dag. Började med information i en torgbod på stora torget i Karlstad till sammans med några ur styrelsen. Flera bra samtal med gubbar o gummor. Mitt på dagen kom Rune från Storvreta på besök , det var riktigt roligt vi hade massor att tala om. Det är fantastiskt bra att få prata med en som kämpar för samma sak och vågar vara öppen med sjukdomen. Tänk om vi kunde komma så långt att fler började prata om problemet. Det är inte farligt att prata om potens, sex och allt vad det innebär för en prostatacancer patient.
Fick ett kvitto på att kläderna jag bär, jacka med tryck och keps( t-shirtar på väg). Rune hade en egenhändigt framtagen t-shirt med blå bandet på, ger uppmärksamhet. Personalen på krogen reagerade en ville ha information(en ung grabb) hans farbror hade dött i PC.
På kvällen gjorde vi ett besök på Bishop Arms där jag har en bössa på bardisken. Där var det tömningsdags så nu är jag nog runt 13 000:- .
Tänk om fler kom ut ur garderoberna, jag har faktiskt roligt.
Men nu har i alla fall värmlänningarna chans att bli informerade om psa och sjukdomen, Kjell-Owe i Rottneros är också en eldsjäl som vill jobba hårt för att sprida budskapet.
Så här går det framåt.
Sköt om er och kolla PSA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0