Media tystnad

Nu har snart hela vår månad gått. Trots uppmaningar till lokala media att uppmärksamma detta så har det rått total tystnad. Nu har vi en debatt på sjukhuset i eftermiddag, får jag se en media mikrofon där svimmar jag.
Det är helt otroligt vilket ointresse det är för Sveriges VANLIGASTE och FARLIGASTE  cancer. Det är faktiskt den cancer som dödar flest per år.
Men det är väl bara att fortsätta jobba som jag gör. Nu är bössa nr 10 fylld och inlämnad för räkning. Bra gissning är att det närmar sig 14 000:-
Vi får väl skylla oss själva att det är sådant ointresse, vi är för få som går ut och deltar i debatten. Vi är så många drabbade här i Karlstad att det skulle kunna stå en gubbe i varje gathörn.
Har skrivit det förrut KOM UT UR GARDEROBERN GUBBAR det är nästa generation det gäller era SÖNER.
Jag tänker i alla fall på min, hoppas på mer angagemang. Gå med i förreningarna gå på möten, prata om sjukdommen.
Bär ett BLÅTT BAND

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0