PRIS PÅ LIVET 30 000:-/MÅN

Sverige är ett fantastiskt land. Nu har mynigheterna satt ett pris på mänskligt liv. När det finns läkemedel som gör tillvaron i livets slutskede drägligt, så tycker myndigheterna att det är för dyrt.
Vad ska man säga, var är jämlikheten i vården. Hoppas att de tänker om för så här får det inte vara.
Ena dan läser man att de festar för miljoner av våra skattepengar och nästa är det bara de rika som får ett värdigt slut.
Det finns mycket att göra. Framförallt måste vi få till en allmän kontroll, jag är helt övertydan om att det finns en stor samhällsvinst i att upptäcka cancern tidigt.
Så ju fortare fler kommer ut och debatterar ämnet desto bättre.
Kom igen nu GUBBAR
Sökt om er och ha koll på psa
Håkan

Kommentarer
Postat av: Nils Andersson

Hej Håkan tack för kommentaren du hade på reportaget i Arbetarbladet. Jag är sekreterare i Prostataföreningen Gävleborg och åker runt i Gävleborgs län med föreläsningar för att informera om sjukdomen och uppmana "gubbar"att ta PSA prov.Mitt e.mail [email protected] och på facebook Nils E Andersson

Svar: Hej misstänkte att du var medlem. Jag sitter i valnämnden här i värmland, ska försöka få till en föryngring. Inte för att de som sitter nu gör ett dåligt jobb, men en del är märkta av sjukdom och orkar inte. Fullt förståligt. Så här långt har jag agerat som aktiv medlem. Har gått ganska bra, men media är lite tröga och det är svårt att få strutsarna att dra upp huvudet. Nu har vi ju kontakt på facebook det är några fler som är aktiva där så det är nog på gång.
Håkan Florin

2012-09-15 @ 09:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0