PROSTATACANCER VECKAN

Nu känns det riktigt roligt. Gubbarna i förbundet jobbar hårt och syns. Bilagan som var med i Metro i storstäderna var fin läsning. Synd bara att inte alla fick den, vi i värmland kunde ju läsa på nätet men då når man inte den breda massan. Börjar bli diskussion på facebook, jag tror mycket på det. Vi som inte blev STRUTSAR när vi fick cancerbesked har ett stort behov av att prata. Och på facebook kan man uttrycka sin åsikt utan att stå på kö hos en redaktinschef.
I dag ska Kjell-Owe från Sunne och jag träffas för första gången, spännande, har bara pratat på telefon. Vi sitter i valnämnden och ska försöka få ihop en styrelse till Proliv Wermlandia. Det blir en utmaning, jag vill få betydligt mer fart i debatten om prostatacancer i Värmland. Då måste vi ha en stark offensiv styrelse och aktiva medlemmar
 
Sen ska vi lyssna till Mauritz Wallden som föreläser om hur urologerna tolkar psa prov. Ska bli intressant. Det är kl 17.30 i samlningslokalen på sjukhuset i Karlstad
Insamlingen till fonden kör jag på ledig tid, det går framåt, närmar mej 14 000:-
Men nu till det viktiga KOLLA ERT PSA GUBBAR det är naturligtvis inte roligt att bli cancer patient. Men det är bättre att bli det när det går att bota mot att få beskedet att de bara kan hålla dej vid liv.
Jag är fullt medveten om att många får biverkningar urin & erections problem men inte alla.
Ha nu en riktigt bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0