CANCER ÄR SKIT

Så där nu är det visst morgon. Men för mig började morgonen vid 12 slaget, då drog hjärnan i gång för fullt med en massa tankar. Så i natt har det inte blivit mycket vila. Ringde previa och sjukanmälde mig klockan 5. En sköterska triggade igång tårarna så nu känns det lite bättre men jag orkar inte möta mina arbetskamrater och kunder idag. Behöver nog några dagar till för att landa efter onsdagens besked. Behöver gråta mer det är en underbar ventil. Spänningarna släpper. Men att gå och vänta 3 månader på att få veta om cancern börjat gro i kroppen eller om det var falskt alarm kommer att bli jobbigt.
Ska i alla fall fortsätta att sköta om hälsan, det är inte fel att vara fysiskt stark om man nu måste ta upp kampen mot cancern igen. Att inte fightas om det nu skulle bli så finns inte på kartan. Men det kommer att bli många tårar under resans gång men vad gör det. Jag ser det som en styrka att kunna gråta.
 
Jag kanske skulle ha blivit upptäckt tidigare. Ingen kan ge mig svaret, tyvärr. Men det var ju en T3 tumör så vem vet kanske det finns några rymmare kvar i kroppen. Många tankar och få svar.
Hoppas verkligen att vi får ordning på kontrollerna för oss män. Det måste sluta att vara slumpen som avgör.
Nu har jag skrivit av mig lite tankar hjälp mig nu att sprida budskapet
DET ÄR VIKTIGT ATT HA KOLL PÅ SIN PROSTATA
 

Kommentarer
Postat av: John-Erik Åkerlund

Hej Håkan ! Vet precis hur du känner efter beskedet och den svåra väntetiden till nästa besked.
Du har varit igång med ett stort och framgångsrikt arbete för oss alla som har och kommer att få ett canser besked.Nu är det din tur att få lite stöd,så ring mig och prata av dig lite jag vet att det hjälper.Själv har jag kämpat i elva år mot cansern och provat på alla behandlingsformer.Än är jag inte nere för räkning.Vi har pratats vid en gång i Karlstad på en info som urologen hade.
Tycker du att det skulle kännas bra att prata med mig,säkrast anträffbar kvällstid men du kan ringa när du vill på dygnet. Tel.0533-14781.
M.v.h John-Erik Åkerlund.

Svar: Hej John-ErikJag kommer väl ihåg dej. Du är en riktig kämpe tack så väldigt mycket för erbjudandet. Jag kommer absolut att ringa. Men inte idag ditt svar triggade igång vad jag väntat på. Tårarna rann i floder det är min bästa säkerhetsventil har inte fått ut det riktigt sen beskedet. Man behöver ner för att sedan komma upp igen förhoppningsvis starkare.
Tack än en gång jag hör av mig
Håkan
Håkan Florin

2013-04-29 @ 16:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0