FANTASTISKA MÄNNISKOR

Försökte att skriva detta igår med det gick inte, det var en blöt gardin framför ögonen hela kvällen. Hade precis kommit hem efter en långt promenad med Kjell och Norbert(hund). En vän på riktigt som jag kan prata med om allt.
Slår på datorn som jag alltid gör för och se om det finns några nyheter om prostata så gubbarna har något att läsa.
När jag öppnade min blogg fann jag en kommentar till mitt senaste inlägg. Minns mötet vi hade vid sjukhuset mycket väl. Att få ett sådant erbjudande, att kunna ringa dygnet runt och prata av mig,  det är stort.
Det triggade igång säkerhetsventilen med en gång. Att det finns så mycket tårar. Det är så fantastiskt skönt att släppa ut alla spänningar.
Sen skrev jag på facebook "vilka fantastiska människor det finns" då fick gubbarna tårarna att fortsätta rinna. Vad vore livet utan goda vänner.
Inget ont som inte har något gott med sig.  Är ju ett gammalt talesätt och det stämmer verkligen i det här fallet.
Att jag fick prostatacancer har givit mig många RIKTIGA VÄNNER och en meningsfull sysselsättning 
Så nu är jag på väg uppåt i hissen igen. Vaknade efter 6 timmars sammanhängande sömn och tom på negativa tankar.
Hoppas att ni alla får en fin dag det ska jag ha

Kommentarer
Postat av: Mathias

Håkan, du är själv en fantastisk människa som orkar med att driva detta trots den situation du är i. Våndas när jag läser det du skriver och håller tummar och tår.

Svar: Tack för tummar och tår de kommer att behövas i slutet på juli då är det dags för besked och tack för att du bryr dej
Håkan Florin

2013-04-30 @ 09:19:08
Postat av: Christina

Låter bra att du är på väg upp igen. Ibland måste man få vara ledsen också. Det är inget fel i att vara det.
Önskar dig allt gott och håller tummarna för nästa provsvar.

Svar: Ja du Christina de som inte kan gråta måste lida väldigt mycket. Jag är tacksam att jag har den förmågan. Mitt mentala hus har 10 våningar nu tror jag att jag är på nr 6 och kampviljan är stor
Håkan Florin

2013-04-30 @ 11:25:51
URL: http://christina-solna.blogspot.se/
Postat av: John-Erik Åkerlund

Ja Håkan det du har dragit igång i media på gator och torg en sådan eldsjäl borde finnas i varje län.
Jag är glad att bo i samma län som du,detta kommer att vara av nytta både nu och i framtiden för oss alla.När du nu har en svår tid så är det ju självklart att stötta dig och att prata har jag själv funnit vara den bästa terapin.
Hälsning John-erik Åkerlund

Svar: Visst har du rätt i att det gör nytta att synas på gatorna det är ju där folket är. Jag förstår att inte alla kan göra som jag, har en unik situation lever ensam har 2 vuxna barn och inga barnbarn än. Jag disponerar min fritid som jag vill och mina bästa vänner stödjer mig fullt ut. En har till och med gått med i styrelsen som suppleant När man har det stödet och stödet från folket på gatorna så är det inte svårt det är bara roligt.
Men det du gjorde för mig är större än något annat
Tack än en gång
Håkan Florin

2013-04-30 @ 15:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0