RINGAR PÅ VATTNET

I dag har jag lämnat in bössa nr 17 för räkning. Tog en promenad till VF och träffade nyhetschefen undrade om de inte kunde göra ett uppföljande reportage om mitt år på Karlstads gator och torg med min bössa. Fick ett positivt svar så det kommer nog att bli ett reportage under veckan. Har väldigt goda förhoppningar att nå 30 000:- på det året. Detta har gett ringar på vattnet och jag är övertygad om att vi kommer att bli många som sprider budskapet att det är viktigt att ha koll på sin prostata. Kenneth är igång i Kristinehamn och idag fick jag ett samtal från Gunnar i Karlskoga som också vill starta upp motsvarande verksamhet. Självklart ställer jag upp som inspirationskälla och bollplank.
Tänk om jag kunde få mitt drömjobb som kommunikatör på kansliet i Stockholm. Har i alla fall sökt tjänsten, tror att mitt engagemang skulle vara bra för hela verksamheten. Jag brinner verkligen för den här frågan, det är ett klart systemfel idag. Om vi blev upptäckta i tid idag skulle vi inte behöva debatten om dyra läkemedel när sjukdomen tagit överhand. Det skulle sparas så mycket pengar som kunde satsas på att minska behandlingsskador, som tyvärr uppstår ibland. Jag tycker att det är en självklarhet att de som får problem med potensen efter behandling ska få tillgång till alla läkemedel som finns inom ramen för högkostnadsskyddet. Alla har rätt till ett fungerande sexliv.
Hoppas att ni kämpar på där ute och vill någon ha mig som bollplank om ni vill starta upp någon form av verksamhet så hör gärna av er. Jag ställer upp med glädje. Tillsammans är vi starka och kan göra skillnad.
För er som läser detta och inte har koll på psa värdet är mitt råd gör det. PSAPROV RÄDDAR LIV.
Ha en riktigt fin kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0