CANCERPATIENT

Det är alldeles speciellt att vara cancerpatient. Det syns inte och i mitt stadie så känns det inte fysiskt att jag är sjuk. Men mentalt är det tungt. Hade en telefontid med min urolog i dag, vi var överens allt tyder på ett återfall som tur är finns det en andra chans till bot ( strålning). Jag ska ta ett nytt psaprov i september om värdena fortsätter att stiga blir det strålning. Man får ju hoppas att det går lika bra som operationen, den klarade jag ju utan biverkningar.
Men livet är ju det viktigaste och jag har så mycket kvar som behöver göras när det gäller prostatacancervården.
Vi hade möte med förreningen i dag septemberkampanjen är i stort sett klar. Det kommer att bli en av de större kampanjer som genomförts för det blå bandet. Hoppas att det ger stort medialt genomslag det är viktigt att vi kommer ut ur garderoberna och kräver våra rättigheter. Den kampen mot beslutsfattarna är bara en tidsfråga innan vi vinner. VI KOMMER ATT VINNA.
Min egen kamp har jag också för avsikt att VINNA.
Men jag behöver din hjälp till båda.
Stöd vår förening bli medlem www.prolivwermlandia.se alla kan göra något. Framförallt ha koll på din egen prostata så du inte kommer för sent
 
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Så tråkigt att höra att du fått återfall. Du är en kämpe och positiv förebild med ditt starka engagemang.
Tänk på att det finns mycket behandlingsmetoder kvar ännu, om inte strålningen hjälper.
Zytiga har ju visat sig vara effektivt. Studien har inte pågått så länge men har hört de som ätit dem i två år och mår bra.
Var rädd om dig och glöm inte bort dig själv i kampen om att hjälpa andra.
kramar från mig

Svar: Fint att du tänker på mig. Jag tänker ta min andra chans med strålning om värdet i september fortätter att stiga. Då tänker jag besegra min prostatacancer något annat finns inte i tankarna.Nu ligger allt fokus på att synliggöra det blå bandet i september. Ska bli riktigt kul,det är så många som stödjer oss.
Tack för att du bryr dej
Håkan Florin

2013-08-28 @ 09:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0