ÅTERHÄMTNING

Kroppen är fantastisk. Återhämtningen efter strålbehandlingen går jättebra, det har bara gått 5 dagar sen sista behandlingen, och jag känner mig i stort sett frisk. Den enda påtagliga biverkan jag fick tröttheten är borta. Nu har jag inte sovit på dagen på 2 dygn.
Men jag jobbar hårt för att kroppen ska återhämta sig. Tänker på vad jag äter och mycket promenader, i söndags gick jag tur och retur IKEA det blir säkert 1,5 mil kanske lite väl långt. Men 4-5km glider jag iväg på utan problem i ett ganska högt tempo.
Sen blir det ett gymnastikprogram varje morgon, får var lite försiktig så att jag inte belastar bäckenregionerna för hårt än. Allt är nog inte läkt än.
Nu ser jag fram emot lördagen då kommer ungarna hem till pappa, ska bli kul ser dom inte så ofta. Det blir så när de lever sina liv på en annan ort.
Men det har varit bra nu när jag har jobbat så mycket för kampen mot prostatacancer. Dels för egen del men jag lägger ju mycket kraft på att förändra vården för nästa generation.
Det vore fantastiskt  om antalet marschaller kunde minska. Det dör alldeles för många. Här kan alla hjälpa till gå med i våra förreningar www.prolivwermlandia.se , bär ett blått band och uppmana alla att ha koll på prostatan.
Snälla ta ett PSAPROV DET ÄR LIVSVIKTIGT
 

Kommentarer
Postat av: Stig Falk

Bra jobbat,verkligen positivt att det har gått så bra för dig.
God Jul och Bättre Gott nytt År.

Svar: Jag är överraskad själv men en stark vilja, bra fysik och bra mat är antagligen en stor del.Önskar dej också en God Jul och Gott Nytt År
Håkan Florin

2013-12-17 @ 19:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0