NYTT ÅR

Nu vill jag önska er som följer den här bloggen ett riktigt GOTT NYTT ÅR. Hoppas att mitt skrivande är till nytta för någon av er.
Det jag vill förmedla är ett litet hopp i den förtvivlan det är att få ett cancerbesked. Jag vet att en del får svåra biverkningar, men inte alla. Jag är ju ett levande bevis på att det kan gå riktigt bra. Nu har jag gått igenom både operation 2011 och strålats för återfall utan biverkningar.
Förmiddags radion ville ha berättelser om det bästa som hänt dig 2013. Då skrev jag om min strålning och känslan att gå ifrån behandlingen utan biverkningar. De spelade "Here comes the sun" med beatles för mig då kom det en hel del tårar. Jag tror att det är väldigt viktigt att ha en stark vilja och att kunna visa känslor. En annan viktig ak är att ha riktiga positiva vänner runt sig som man kan prata öppet och ärligt med.
Nu hoppas jag för egen del ett år utan sjukskrivningar och att cancern ska vara borta för gott. I mars ska det taS ett första psa efter strålningen är det omätbart, så vann jag högsta vinsten LIVET.
Önskar att jag kunde bjuda på ett glas men ni får nöja er med bilden.
Men ni ska veta att jag tänker på er alla som inte har haft samma tur som jag, och tänker fortsätta mitt arbete att synliggöra Sverige vanligaste cancer.
Men jag behöver er hjälp prata om sjukdomen, det är bra terapi, har i alla fall fungerat för mig. Sen är det viktigt att bära ett blått band och vara med i en förrening. Då kan vi tillsammans göra skillnad, ni som är tveksamma tänk på era barn och barnbarn. Och för egen del är du i 50 år åldern ha koll på PSA värdet LIVSVIKTIGT.
Vi finns på www.prolivwermlandia.se där finns information och möjlighet att bli medlem.
Än en gång GOTT NYTT ÅR och ge aldrig upp kämpa på
 

Kommentarer
Postat av: Stig Falk

Tack det samma Håkan!
Verkligen positivt att allt har gått så bra för dig,själv väntar jag på en remiss till Borås och förbereder mig mentalt på strålningen och då är det bra att läsa om din lyckade behandling.Det jobbiga för oss i Skaraborg är dessa dagliga resor till SÄS,men jag får kanske övernatta på patienthotellet.
Hoppas att du får börja jobba igen ,för som gammal handlare vet jag hur härligt vårt jobb är.
Ha det bra och God fortsättning!

Svar: Hej StigÄt mycket kål speciellt broccoli. Framförallt tänk positivt.
Har du funderingar under resan så hör gärna av dej.
Håkan
Håkan Florin

2013-12-31 @ 11:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0