SISTA STRÅLNINGEN

Då var det dags för den sista strålningen kl 15.45 idag. Då har jag gjort 35 st, kändes väldigt länge när det började för 7 veckor sedan. Men tiden går rasande fort. Hade ett samtal med en läkare igår, det finns en viss risk för framtida biverkningar, men det är inget jag tänker räkna hem i förtid. Jag har i princip bara blivit väldigt trött, en trötthet som jag aldrig känt av förut, men det går förhoppningsvis över nu när strålningen upphör. För övrigt blev det inga problem med kiss och bajs, till och med lille man fungerar och den här gången snattade de inget på längden, tur det för det hade jag inte tålt. 
Att jag har stått emot biverkningar så bra kan jag nog tacka min goda fysik för och att jag tänker på vad jag stoppar i mig. Vitt socker borde dödskalle märkas
Det viktigaste är om detta har tagit död på cancern, det vet jag om ca 3 månader. Jag tänkte inte lägga mig på den här britsen någon mer gång i livet.
Lägga om kosten och börja motinera är aldrig försent. Även om det inte förhindrar att cancer uppstår, för det är säkert många olika faktorer som påverkar, så klarar man behandlingarna bättre. Det viktigaste är nog ett positivt tänkande och en jävla vilja.
Ta nu och häng på ett blått band och visa ert stöd. Gå med i våra förreningar www.prolivwermlandia.se  tänk på era barn och barnbarn de kan med ert engagemang få en bättre vård.
Och är du man och fyllt 45 ta ett psaprov det är livsviktigt
 

Kommentarer
Postat av: Stig Falk

Hej Håkan!
Bra jobbat av dej,lycka till med att strålningen har tagit kål på cancern.
Tack för din mycket informativa serie om strålning.
Den hjälper mig i mitt beslut om strålning som jag skall ta imorgon.Jag har haft en liknande resa som du går igenom p.g.a en aggresiv cancer.
En riktigt GOD JUL!
Stig Falk
(Ny medlem i Proliv)

Svar: Hej StigDet är bara kul att kunna hjälpa till. Jag skriver mycket om prostatacancer, mest på facebook, det går lite snabbare att tycka till där. Har du frågor eller funderingar så hör gärna av dej. Jag är sjukskriven till 15 jan så jag har mycket tid över. Jag finns ju som kontaktperson på hemsidan.
Önskar dej också en God Jul
Håkan Florin

2013-12-11 @ 08:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0