BÖSSA NR 15

Nu har jag fått bössa nr 15 räknad innehöll 1560:- så totalen är 23389:- Folk är oerhört generösa.
I går var jag på region konferans med prostatagubbar, det var väldigt givande. Var kul att träffa människor man känt från facebook i verkligheten. Framför allt att få träffa vår förbundsdirektör Torsten jag har väl varit lite kritisk förrut men ändrade helt uppfattning igår. Det är massa saker på gång det kommer att bli ett bra år för oss som är aktiva i kampen mot prostatacancer. Jag fick en första kik på vår nya hemsida den såg verkligen bra ut det kommer att betyda mycket för att nå ut till morgondagens prostatagubbar.
Nu är vi också överens om att inte hävda allmän screening utan en aktiv information. Vi jobba tillsammans med urologerna om en sådan lösning, nu gäller det bara att politiker och tjänstemän vågar ta steget.
Sen ska vi försöka fördjupa samarbetet med bröstcancerförreningarna, det tror jag är helt rätt väg att gå.
Så allt går i rätt riktning men än så länge får ni ta hand om eran prostata själva
Ingen läkare har rätt att neka PSAPROV. Så är det, är det någon som gör det, tala gärna om vem så får vi informera vederbörande om att de gör fel.
Ha en fin kväll
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0