SEMESTER

Nu har jag 2 veckors semester, men det är från jobbet. Kampen mot prostatacancer tar aldrig ledigt. De här veckorna har jag bilen med till Karlstad. Den åker jag och parkerar där det rör sig mycket folk, igår stod den vid Willys och idag kör jag ut den till Bergvik. Den arbetar så bra på egen hand med sina budskap.
Själv ska jag försöka synas så mycket som möjligt i Karlstads centrum, men det är lite väderberoende.
I morgon när det är torgdag ska vi använda föreningens eventtält för första gången, känns spännande.
Men ibland funderar jag på vad jag håller på med
Vart är alla andra drabbade?? Har de inga söner?? Eller är det fortfarande skamligt att få problem som rör sexualiteten. Senaste siffror jag sett så är vi 85 000 som lever med diagnosen prostatacancer.
Varför vägrar samhället att hjälpa oss??
Vi måste bryta tystnaden och kräva vår rätt till den bra vård som finns, om vi kommer i tid.
Så snälla, gå med i närmaste patientförrening och engagera er. TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD.
I Värmland kan du besöka vår hemsida www.prolivwermlandia.se annars kan du besöka www.prostatacancerförbundet.se där hittar du din närmaste förrening.
Ta nu hand om er och SNÄLLA HA KOLL PÅ PSAVÄRDET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0