NY BRA LEDIG HELG

Tänk vad jag längtar till pension. Då får jag disponera min tid som jag vill det finns ju så många viktiga saker som jag vill göra.
Men nu får jag ta den lediga tid som finns. Planeringen för att göra Karlstad till en blå stad i september pågår för fullt. Då finns det inget politiskt i det, utan det gäller det blå bandet. Den frågan är totalt opolitisk det drabbar alla fattig som rik sosse eller moderat.
Har varit ute med bössan och haft kontoret på soltorget öppet som vanligt när jag är ledig.
Får mycket positiva kommentarer om jobbet jag lägger ner. En del saknar mig när de inte sett mig på ett tag, och pengarna fortsätter att komma in. Det är bra det för forskarna behöver resurser.
Men jag får en del svåra frågor ibland men då får jag ta till de kontakter jag har och be om råd.
Jag har ju inte varit med så länge i den här branschen. Det är faktiskt bara drygt 2 år sedan jag blev opererad och drygt 1 år på stan med bössan.
Synd att inte vi är fler som syns. Om alla män (får inte säga gubbar längre för min bäste vän) kom ut ur garderoberna och ställde krav på att få den vård som finns så skulle vi nå målet snabbare.
Men det kommer nog med den yngre generationen som står på kö för Sveriges vanligaste cancer.
Ni som vill stödja denna kamp får väldigt gärna bli medlemmar i våra föreningar, ju fler vi blir desto starkare röst får vi mot våra beslutsfattare.
I Värmland  kan ni gå in på  www.prolivwermlandia.se
Ha nu en riktigt fin kväll och som alltid " Ha koll på psavärdet det är livsviktigt"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0