BÖSSA NR 18

Nu har jag fått resultatet från bössa nummer 18. Den innehöll 1306:- så totalen är nu 30077:- . Men jag är lite besviken på media var i kontakt med radio Värmland men de tyckte inte att det var något de ville uppmärksamma.
Jag får väl jobba på ändå för det jag gör är väldigt viktigt. Hade ett samtal med en när jag höll på att plocka ihop för idag som funderade på ett psa prov. Min rekommendation är det är bättre att veta än att inte veta. Att komma i tid är avgörande. Men visst är det tufft att vara cancerpatient, men mig har det givit en riktig mening i livet. Jag får så mycket av att ge.
Vore bra om mitt engagemang kunde inspirera fler. Jag offrar ju bara lite fritid. Vi är ju väldigt många drabbade och alla kan göra något för att bidra. Våga prata om Sveriges vanligaste cancer.
Att jag har förmågan att prata om min sjukdom hjälper mig när det känns tungt ibland, nu är min mentala hiss på våning 9 igen. Jag älskar livet och mötet med människor så jag tänker fortsätta min kamp mot prostatacancern.
Så än en gång ha koll på PSA VÄRDET det räddar liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0