VÄNTA

Att vänta på besked det är kanske det jobbigaste som finns. I synnerlighet när det gäller hur utvecklas min cancer. Får jag vara frisk eller går jag mot i mitt tycke mot en för tidig död. Hur det går får jag inget svar på förrän om tre månader så då gäller det att ta vara på dagarna fram till dess.
Nu har jag åkt upp till minst våning 7 i min mentala hiss( den har 10 våningar) Frisk anmäler mig i morgon. Då har jag enligt mitt schema en ledig dag så då drar jag och bössan ut på stan och samlar in pengar till forskning mot prostatacancer.
Förut sa jag alltid att jag samlade in till nästa generation och det är ju sant, men det känns lite som att kanske även jag kan få nytta av det nu. Jag vet att många 1000 människor har sett mig på stan under det här året och det har säkert väckt många tankar. En del har säkert också gått och testat sig det är bra, det är klokare att veta än att inte veta och komma försent.
Var rädd om era riktiga vänner de är väldigt bra att ha om man drabbas av svårigheter. När jag nu fick gå baklänges var det ni mina vänner som hjälpte mig upp. TACK.
Nu är jag med på banan igen och brakar ut på Karlstads gator och synliggör Sveriges vanligaste cancer.
Ha nu en riktig fin kväll och sprid budskapet " Du har sällan symtom medans det är en botbar sjukdom"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0