SMÅ DETALJER

 
Det som verkar vara små detaljer för en del, blir jättejobbigt för mig. Läkarna på strålenheten hade inte tid att skriva ut läkarintyget som jag behövde till min arbetsgivare. Så igår var jag tvungen att trycka på personalen som sköter strålningen, det är ju inte deras fel utan det är som jag ser det en nonchalans från läkarna.
Idag fick jag det i handen och kan ordna till allt med papper runt mig. Man blir väldigt skör som cancerpatient, minsta problem blir stort. Men det är synd att inte detaljerna fungerar utan att man måste ställa krav, alla orkar kanske inte det och lider i tysthet. Där har vi en viktig uppgift i förreningen att se till att vårdapparaten fungerar så smidigt som möjligt, det är jobbigt nog som det är att ha fått återfall på cancern.
Nu gäller det att ta den mentala hissen uppåt igen, det här tjafset tryckte ner mig till andra våningen. Tur att man har förmågan att gråta det är en fantastisk ventil.
Nu gäller det att tänka framåt och minnas allt det bra som det trots allt har fört med sig att vara cancerpatient.
Det har gett mig en meningsfull fritidssysselsättning och många goda RIKTIGA vänner.
Ta nu hand om er där ute och gå med i förreningen så vi blir starkare www.prolivwermlandia.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0