ANDRA CHANSEN

Då har jag påbörjat kampen mot prostatacancer för andra gången. I fredags var jag på onkologen och blev grundligt undersökt, inte ett fel hittades det är bara den där cancern som inte vill släppa taget. Så vi är överens om att en 7 veckors strålbehandling är rätt väg att gå. Ska till strålbehandlingsenheten på torsdag för att planera min behandling. Sen får vi se när den börjar jag vill komma igång så fort som möjligt. Vänta är inte bra.
Hoppas verkligen att jag blir sjukskriven under den här tiden. Jag fungerar inte som jag ska på jobbet, där förväntas jag att vara glad och trevlig mot kunder. Det går inte när man fightas mot cancern. Rent fysiskt finns det inga fel men jag blir lätt irriterad när folk har i sitt tycke stora problem.
Jag har också väldigt lätt att gråta, det är en bra ventil för mig men kan kännas obehagligt för omgivningen.
Här på bilden kom det många tårar.
Vill bara avsluta som vanligt HA KOLL PÅ PSA VÄRDET DET ÄR LIVSVIKTIGT.
Gå gärna med i vår förening det går att registrera sig på www.prolivwermlandia.se
Ha en bra dag
 

Kommentarer
Postat av: Mathias

Håkan, känner du till antineoplastoner? En viss Doktor Burzynski har tydligen en väldigt framgångsrik metod men det verkar som han får kämpa i motvind på grund av läkemedelsföretagen:

http://www.youtube.com/watch?v=EsVsTcUDlZA&list=WLCFBE292FC45B1DD6

Svar: Tack för tipset. Googlade lite problemet är att det inte gjorts några större studier. Så det kommer nog att dröja innan det blir tillgängligt för oss vanliga människor. Jag får hoppas att strålningen är effektiv på mig. Ska iväg till strålenheten om några timmar för förberedelser. Nya erfarenheter väntar
Håkan Florin

2013-10-09 @ 21:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0