TILLSAMMANS MOT CANCER

När jag såg Tv galan Tillsammans mot cancer så trillade tårarna hela tiden. Att det finns så många, det var så många gripande berättelser. Jag tyckte att det var ett bra upplägg att fler cancerformer fick synas. Vi hade ju Ralf som vårt ansikte. Hörde en del kritiska röster på facebook att det inte syntes några blå band. Det är ju inte så konstigt vi har ju inga blå tygband, vi har ju bara ett mikroskopiskt blå band pins. Det är synd för köpare av ett blått band i tyg finns, jag får i alla fall frågan när jag är ute bland folk. Det borde inte vara så svårt för förbundet att ta fram till nästa år.
Sen är det väl så, nu vänder jag mig till kritikerna, var är ni. Om inte vi själva syns ute på gator och torg så finns vi inte. Det behövs en rejäl skärpning där.
Nu är jag inte ute själv just nu och samlar in pengar men det beror på att jag är sjukskriven under min strålbehandling. Men få kan undgå att se mig när jag är ute så jag gör vad jag kan. Hoppas att fler kommer ut ur garderoberna det behövs om vi ska nå framgång.
Sätt en sådan här dekal på bilen. De säljer vi i förreningen kostar 20:- det borde alla kunna göra. Alla kan göra något, gå med i förreningen, man kan vara stödmedlem. Som Ralf sa igår tänk på barn och barnbarn.
www.prolivwermlandia.se är adressen det kostar 200:- / år
Är du man och över 45 år HA KOLL PÅ DITT PSAVÄRDE (LIVSVIKTIGT)
Hade jag själv haft bättre koll så kanske jag sluppit de här 35 strålningarna som jag håller på med nu. Men nu är det som det är, och jag kan fortfarande bli frisk. Det jobbar jag på
Ha nu en fin dag där ute för min del blir det strålande
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0