30 SEPTEMBER

Ligger i sängen och försöker summera vad vi har gjort här i Värmland. Att internationella prostatamånaden är september kan knappast undgått någon som passerat Karlstad Centrum. Vårt tält har varit ute 24 dagar, där har vi haft information sålt blå bandet prylar och framförallt haft lotterier.
Vi har haft stora personligheter vid de större evenemangen, landshövding, biskop och framför allt Ralf Edström.
Det har varit helt underbart att vara en del av detta. Det blir många intryck och känslor.
I går var det ett möte med en ung man (26 år) som satte sina spår, När han hade förvisat sig om att pengarna som lades i insamlingsbössa gick till forskning, sa han då vill jag göra så här. När han gick låg det 1000:- i bössan och i tältet satt det 2st 60åriga ynglingar med väldigt blöta ögon.
Ljusmanifestationen åstadkom ytterligare en ordentlig ögonsköljning på aktivisten. Det kändes stort.
Det har varit mycket glädje men samtidigt frustration och sorg. Det är bedrövligt att samhället nekar oss en allmän kontroll så att fler liv kan räddas.
Ni kan följa hela vår månad på www.prolivwermlandia.se
Nu ska jag snart åka till jobbet som ger pengar några dagar, sen är det dags för min egen kamp. Har tyvärr fått återfall på min egen cancer, så på fredag blir det ett första besök på onkologen.
Ha det så bra där ute och ni som inte har koll på psa värdet KOLLA. Ni andra som drabbats kämpa på, det tänker jag göra
 

Kommentarer
Postat av: Mathias

Håkan, du är fantastisk. Jag blir rörd av ditt engagemang. Din attityd smittar av sig. Du är en hjälte för mig, och många andra som inte vet om det.

Svar: Hej kul att du tycker det. Kampen är viktig kan jag inspirera fler så kommer vi att lyckas. Vi har fått ganska bra fart i Karlstad nu
Håkan Florin

2013-09-30 @ 07:28:14
Postat av: John-Erik Åkerlund

Tack Håkan Vad du och dina medhjälpare gjort under september kampanjen är stort.Och nu gör vi ett vaktombyte på onkologen du och jag.För min del finns det just nu inga behandlings allternativ kvar för din del är det bara början och du fixar detta Håkan.Hade gärna velat hjälpa till under kampanjen men det har varit för många in och ut på sjukhuset.Hälsning och lycka till John-Erik Åkerlund

Svar: Tack själv Det erbjudandet om att kunna ringa dej när som helst dygnet runt var oerhört stort för mig. Jag kommer naturligtvis att köra på så länge jag har kraft och ork. Som närmsta mål är att ta död på cancern. Men planeringen inför nästa års aktiviteter börjar redan ta form.Kämpa nu på för egen del ge aldrig upp. Du får väldigt gärna ringa mig om du behöver prata. Du kan inte nå mig dygnet runt på grund av jobbet men jag ser att någon ringt och ringer upp. 073-0641466
Tänker på dej
Håkan Florin

2013-10-03 @ 09:44:30
Postat av: John-Erik Åkerlund

Du är både kampanj-general,medmäniska och olycksbroder.Glad att jag fått prata med dig och att du finns i Värmland.Tänk om alla landskap hade en Håkan Florin.Erbjudandet att ringa mig när du vill på dygnet står naturligtvis kvar,även om du bara vill fråga om något,jag har ju en bred erfarenhet av nästan alla behandlingar som går att få i vår sjukdom.

Svar: Tack John-Erik det kanske behövs. Gör ju mitt första besök på onkologen om 2 timmar
Håkan Florin

2013-10-03 @ 21:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0