KAMPANJEN FORTSÄTTER

Nu har vi haft våra inomhus aktiviteter. Sjukhuset med föreläsning på kvällen och seniorernas hus om hur man kan få fungerande sexliv efter prostatacancer. Det var bra föreläsningar men jag tycker att det lockade för lite publik.
Det är nog så att vi gör bäst nytta ute på gator och torg
Idag finns vi på stora torget med lotteri och försäljning
Sen var det min egen kamp, jag vet att remissen till onkologen har gått iväg så nu väntar jag bara på att få komma i gång med strålbehandlingen. Tänker inte så mycket på det men visst finns det där hela tiden. Jag har ju cancerceller i kroppen som delar sig hela tiden. Man kan bara hoppas att det inte är några som rymt.
Sen har jag fått bekräftat att man inte ska nöja sig med svaret från en läkare att psa var bra.
Fick själv det svaret på ett psaprov när jag var 50 år. I går ringde jag den vårdcentralen i Svenstavik psa var 2,8
Jag skulle naturligtvis blivit uppmanad att ta ett nytt prov om ett år.
Då kanske jag sluppit strålbehandlingen som nu väntar och blivit opererad innan det blivit en T3 tumör.
Vi har så mycket att rätta till när det gäller prostatacancervården.
Jag riktar nu en uppmaning till alla män ha koll på psavärdet och nöj er inte med svaret att det var bra.
Gå gärna med i vår förrening, det går att registrera sig på vår hemsida www.prolivwermlandia.se  man behöver inte ha fått diagnosen, det räcker att man tycker vi gör en bra sak. TÅNK PÅ ERA BARN OCH BARNBARN det är dom vi jobbar för. Ju fler medlemmar desto starkare röst.
Ha nu en riktigt fin dag det ska jag ha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0