FREDAG

Nu är det äntligen fredag igen och ledig i 3 dagar. Då gör jag som vanligt går ner till soltorget i Karlstad och öppnar kontoret. Jag trivs verkligen där och jag har mött så många människor, dom allra flesta väldigt sympatiska.
Idag startade jag med en tom bössa men det gick inte länge innan första givaren kom fram. Sen blev det mycket pengar första halvtimmen 347:- totalt på dagen ca 400:- det är fina forskningspengar.
Men huvudsyftet är inte pengarna utan uppmärksamheten. Där har jag väl lyckats. Värmlands nytt kom till soltorget för att intervjua en kvinna från Folkpartiet, synd att det inte var prostatacancer som skulle belysas.
Men efteråt kom de fram till mej för en pratstund, de har ju under åren gjort 2 reportage där jag fått vara med.
Även en fotograf från NWT kom fram han hade lyssnat på mig och kollat sitt PSA värde (det var bra). Då känns det att jag gör ett bra jobb.
Nu är vi inne i slutplaneringen av Internationella Prostatacancer månaden. Vi gjorde en väldigt bra månad förra året men den här kommer att bli bättre. Nu ska jag bara jobba 2 veckor till sen har jag 4 veckors semester så jag kan vara med hela kampanjen.
Hoppas att fler går och kollar sitt PSA när vi syns så mycket på stan. 
Ha nu en fin helg, min har startat bra

Kommentarer
Postat av: Stig Falk

Hej Håkan!
Bra jobbat ,härligt att läsa att din energi är på topp.Hur har sommaren varit,har kunderna kommit trots värmen? Min energi har det varit lite si och så med efter 7 veckors strålning i Borås men det kommer väl hoppas jag.Den 15 sept.skall jag på återbesök i Borås.
Jag fick ett brev från Umeå Universitet(om vår sjukdom) med en frågan om jag ville fylla i den,har du gjort det,den var verkligen djupgående.
Ha det bra på semestern.
Hälsningar
Stig Falk.

Svar: Det kommer väl lite mindre pengar i bössan på sommaren, men det är mycket turister. Många ser budskapet det är det viktigaste.Jag har inte fått någon förfrågan från Umeå.
Ja nu ser jag fram emot en ny kampanjmånad i Karlstad, ser ut att bli bättre än ifjol
Prostatalös

2014-08-16 @ 08:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0