ÅRETS SISTA DAG

Nu väntar snart ett nytt år. Personligen ser jag mycket framemot, jag hör ju till de lyckliga som blev upptäckt i tid.
Tyvärr har inte alla haft den turen.
Men nyår blir väl som vanligt, jag brukar sova in det nya året. Om det nu går för alla bomber och smällare som måste skjutas. Där har jag en bestämd uppfattning, vilket otroligt slöseri med pengar. Tänk om någon skulle ta och räkna ut vilken summa som går upp i rök. De pengarna skulle kunna användas mycket bättre till vården.
Det är tur för er att jag inte får bestämma, för då blev det totalförbud för raketer och smällare. Ett alternativ är ju att lägga på en ordentlig skatt.
Nog med gnäll det ska ju bli ett bra år. En flaska gott vin och lite ost & kex till juniorhockeyn duger till mig.
Sen vaknar man upp till 2015. Jag ska om möjligt jobba ännu hårdare för att förbättra prostatacancervården.
Skulle vilja göra det på heltid, men då måste någon ge mig en halvtidslön. Tyvärr är det för tidigt att gå i pension.
Drömma kan man göra, det är gratis. 
Sen måste vi komma ut oftare med vårt budskap och få männen att ha koll på sin prostata. Ta ett psaprov det räddar liv. Det är sant det räddade mitt och många andras.
Kom igen nu socialstyrelsen, våga rädda liv. Det blir en samhällsvinst att upptäcka oss i tid. Stöd oss bli medlem i våra föreningar.
Aktivisten lovar att fortsätta vara aktiv, det blir mitt Nyårs löfte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0