ICA SPARA VÅXNÄS

Idag har jag varit på ICA SPARA VÅXNÄS i Karlstad, de skänkte ju en massa pengar och då vill jag visa att vi bryr oss. Så idag tog jag dit hela artilleriet. Vi har faktiskt ganska mycket prylar till försäljning, T-shirt, keps, reflexväst, blåbandpins, mustaschpins, blå band i tyg, reflexer, dekaler och armband. Vi brukar även ha lotteri i någon form antingen tombolalotter eller Datumskrapet. Så det finns en hel del sätt att stödja KAMPEN MOT PROSTATACANCER på.
Sen har vi ju allt informationsmaterial också. Men det som betyder mer än det som köps, är att så många ser det blå bandet och får sig en tankeställare. 
I morgon är det dags för Säffle att få ett besök, där har jag inte varit förut så det ska bli spännande. Hoppas vi kan värva några fler medlemmar, det gick dåligt idag. Mötte 2 st idag men de visade inte något intresse trots att de var drabbade. Det tycker jag är märkligt, inte kunna bidra med 200:-/år för att hjälpa andra. Men vi ser olika på saker och ting.  Många förstår inte att ett medlemsskap stärker vår röst, vi som står på barrikaderna. De är antagligen rädda att behöva göra något.
Men mitt i all glädje jag känner i att föreningen växer sig starkare för varje dag, så finns Hans i mina tankar. Det är en riktig skitsjukdom det här. Sjukdomen i sig ger inga symtom medans den är botbar, och samhället vägrar att ge en allmän kontroll. Till och med allmän  information möter motstånd. Vi har jobbat för ett utskick om problemet till alla män  mellan 50-70 i 2 år nu, politikerna har sagt ja, men då krånglar tjänstemännen. Det gör mig ARG OCH LEDSEN. Det dör ju 2400 varje år, de allra flesta för att de kommer försent.
Men det är bara att jobba på, trägen vinner, och jag tänker inte ge mig.
Ha det nu så bra ni kan där ute, och du som inte har tagit ett PSAPROV GÖR DET DET RÄDDAR LIV

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0