JULHELG

Julen brukar vara en tråkig högtid för oss som lever ensamma men i år känns den helt okej. Tror att det har att göra med min insikt " jag vann kampen mot prostatacancern". Sen är jag ju inte helt ensam var hos goda vänner igår och åt julmat, och i dag togs det en promenad med min bästa vän i vinterkylan.
När allt är stängt, får jag tid till lite marktjänst, halva lägenheten städad resten tar jag i morgon.
Men trots att jag troligtvis vann min egen kampen är det svårt att glädjas på riktigt när goda vänner slåss mot sin sjukdom, en del förlorar den kampen.
Men ni kan vara övertygade att jag inte ger upp kampen om en god prostatacancer vård bara för att det gått bra för mig. Det känns som att vi är på rätt väg både nationellt och här i Värmland. 
Jag tror mycket på 2015 det kommer att hända mycket positivt, både för mig privat och för kampen. Ibland drömmer jag om ett nytt jobb, kanske blir det verklighet. Har i alla fall mycket att ge, brinner verkligen för saken och har ju viss erfarenhet av sjukdomen. 
Nu får vi börja planera vår tredje septemberkampanj, ska försöka att nå hela Värmland i år och ändå behålla trycket i Karlstad och Kristinehamn. Det är svårt med så få som vill jobba aktivt men det måste gå. 
Hoppas på fler medlemmar särskilt aktiva sådana registrera er på vår hemsida www.pcfvärmland.se
Tänk på era barn och barnbarn det är för dom jag jobbar. Och glöm inte PSAPROV RÄDDAR LIV
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0