LIVET ÄR INTE RÄTTVIST

Nu sitter jag bekvämt i fotöljen och smuttar på ett glas vin, känner mig nöjd med dagen. Har varit till ICA SPARA VÅXNÄS och fått en symbolisk check på 6600:- det blev resultatet av deras kampanj när de skänkte 1:-/ såld bärpåse under vecka 48. Även det helt otroliga resultatet från Kristinehamn och ICA MAXI värmer en eldsjäl. De körde ju en hel månad och det blev drygt 58 000:-. Så ekonomin i föreningen är det inget fel på, men vi satsar vidare. Håller på att utrusta 4 eventväskor som ska spridas till olika orter i Värmland. Vi kommer även att köpa ett tält till så nu har vi möjlighet att synas ännu mer.
Men det finns saker som gör det svårt att glädjas fullt ut, det är alla dessa män som kommer försent till en botande behandling. För det finns ju, det borde vara en självklarhet att ha en allmän screening. När ska socialstyrelsen ge alla män rätt till ett PSAPROV DET RÄDDAR JU LIV. Jag hade tur i lotteriet men en mycket god vän till mig gick det sämre för. Nu har han fått beskedet att det inte finns mer att göra. Det är det jag menar med rubriken, LIVET ÄR INTE RÄTTVIST. 
Hoppas att fler företagare vill stödja vår kamp mot prostatacancer. Denna lömska sjukdom som drabbar så många och inte ger några symtom medans den är botbar.
Enda sättet är att kolla det är via ett enkelt blodprov , Psaprov är inget specifikt cancerprov det vet jag. Men det är en första indikation på att något är fel och behöver utredas.
Så har du fyllt 45 gå och begär ett psaprov, det är bättre att veta än att komma försent. Gå även med i våra föreningar så blir vi starkare. I Värmland går det lätt att bli medlem på vår hemsida pcfvärmland.se.
Vill du även jobba aktivt så är du välkommen på barrikaderna. DU BEHÖVS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0