FRISK???

Jag känner mig frisk och om en vecka är jag tillbaka på jobbet. Går många och långa promenader och fortsätter att äta så nyttigt det bara går. Om nu cancer är borta för gott så gick det här riktigt bra, det blir ett viktigt psaprov om ca 2 månader.
Men helt klart är att om vi haft en allmän fungerande kontroll av oss män så hade jag inte behövt göra den här sista behandlingen. Jag skulle naturligtvis ha opererats ett par år tidigare. Nu gick det ju bra men det är ju inte gratis att göra en strålbehandling, varken för mig eller samhället. Har ju varit borta från arbetet sedan 24/10.
Jag kommer att fortsätta min kamp för en allmän kontroll av prostatan för alla. Det kanske kommer bättre diagnos verktyg i framtiden, men till dess är det psaprovet vi har då får vi väl använda det.
Men vi behöver bli fler som engagerar sig. Idag är vi ca 10% av de som fått diagnosen som är med i föreningarna, det är för dåligt.
Om alla vore med skulle vi bli en maktfaktor mot myndigheterna som vägrar oss den kontrollen idag.
Jag vet att en del inte vill prata om problem under bältet, men jag tycker inte att det är något att skämmas för att man blir sjuk.
Om fler vore mer öppna så skulle skamstämpeln försvinna, vi är ju så många (85 000). De flesta har säkert barn och barnbarn också, tänk på dom.
Det vi gör nu hjälper nästa generation.
I Värmland går det fint att registrera sig som medlem på vår hemsida www.prolivwermlandia.se
Vi jobbar för att skapa en bättre vård när du eventuellt blir drabbad.
 

Kommentarer
Postat av: Stig Falk

Grattis Håkan!
Ha det bra på jobbet!
Skall själv jobba lite idag,men jag går här och väntar på remissen när det hela startar för mig .
Har börjat käka blomkål och broccoli och promenerar varje dag .
Det har varit bra att inspireras av dig ,lycka till med försäljningen vad det nu är som du säljer.

Svar: Hej StigVad bra att kunna vara till nytta.
Jag jobbar i en större livsmedelsbutik i Charlottenberg. Vi har mest norrmän som kunder de är duktiga på att handla
Håkan Florin

2014-01-08 @ 11:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0