FREDAG

Sitter på balkongen med ett glas vin och summerar en innehållsrik dag. Det har varit en strålande sommar dag i Karlstad. Vi hade vårt tält på stora torget det som drar mest är vårt lotteri. Men lite annat blev också sålt och så väcker vi uppmärksamhet, det är nog det viktigaste.
Vi alla föreningar måste bli bättre på att synas, träffade en idag som berättade att han var opererad. Frågade honom om han var medlem i vår förening. Det visade sig att han bodde i Västra Götaland, han var inte med. Hans svar är skrämmande det är aldrig någon som har frågat mig. 
Det här måste vi bli bättre på, annars blir vi aldrig fler medlemmar. SYNS VI INTE SÅ FINNS VI INTE de orden sa en reklamkille till mig för många år sedan. Fler medlemmar desto starkare röst mot våra beslutsfattare.
På eftermiddagen han jag med en tur till festivalen Putte i Parken, det var väldigt mycket folk. Där skulle vi ha varit men tyvärr kostar det för mycket att ha en tältplats där. Ska försöka få någon som sponsrar det nästa år.
Men åter igen uppmanar jag alla ta ha koll på sin prostata, det är ju bara ett vanligt blodprov och en finger i rumpan som behövs. Och snälla BLI MEDLEM du behövs. Tänk på barn och barnbarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0